Niezwykłe odkrycie. Jaja dinozaura z... embrionami

| Aktualizacja:
X

Takie odkrycie to sensacja na skalę światową. Naukowcy potwierdzili, że w Portugalii odnaleziono najstarsze jaja z embrionami mięsożernego dinozaura.

Na niezwykłe okazy natrafiono co prawda już kilka lat temu, ale dopiero teraz międzynarodowa grupa paleontologów zyskała stuprocentową pewność i opisała znalezisko w czasopiśmie naukowym Scientific Reports.

Jaja należą do torwozaura, drapieżnego dinozaura, który mógł mierzyć nawet kilkanaście metrów. Liczą sobie aż 150 milionów lat i zachowały się w znakomitym stanie. Już same jaja dinozaurów są niezwykle rzadkim znaleziskiem, a co dopiero z embrionami - podkreślają naukowcy, którzy badali okazy przy użyciu nowoczesnych technologii.

Odkrycia dokonano w miejscowości Lourinha na wybrzeżu w środkowej Portugalii. Właśnie ten region, a także Amerykę Północną, zamieszkiwał w okresie późnej jury torwozaur. Także stamtąd pochodzi równie rzadkie znalezisko z lat 90. - najstarsze jajo z embrionem dinozaura roślinożernego.

Źródło: IAR
  • ~Kaśka
    2013-06-01 20:39
    do ~ cynika , jeśli razem z w twoimi to pełna zgoda :-) , może być nawet w tej doniczkowej , na pewno się zmieszczą z tymi od dinozaura
  • ~bono
    2013-06-02 06:14
    Jak ktos napisal: trzeba konicznie z wykopanego embriona odtworzyc cale stada, by ruszyly na Warszawe i Gdansk. Proponuje, by - jak juz beda w Gdansku pofatygowali sie do Sopotu (a i kilka innych polskich miast powinno sie na tej liscie znalezc takze)
    Wyposazyc je trzeba w selektywny organ wyboru wylapujacy wszystkich umyslowo chorych a wiec wyborcow PO
  • ~Cynik
    2013-06-01 19:04
    "Jaja dinozaura z... embrionami"

Embriony trzeba koniecznie pochować w poświęconej ziem. Gowin kazał!
AutorUwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • NOWA syrenka z AMZ Kutno już jeździ i ma silnik GM! Na rynku za rok. ZDJĘCIA

• Opel insignia opc - nieoznakowany radiowóz policji

Policja w nieoznakowanych wozach nie może zabrać prawa jazdy?

• Syrena ligea - tę wizualizację dziennik.pl otrzymał na wyłączność