• Serce
    Poziom „złego” cholesterolu (LDL) we krwi można bezpiecznie obniżać do bardzo niskich wartości, dzięki czemu u pacjentów dodatkowo maleje ryzyko powikłań miażdżycy, takich jak zawał serca czy udar mózgu – wskazują najnowsze badania.
  • Orzechy
    Większość z nas orzechy traktuje jako słoną przekąskę, zajadaną przed telewizorem. Tłumaczymy ich brak w diecie… kalorycznością. Często zapominamy, że orzechy są tak kaloryczne, gdyż są tłuste. I jest to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom złego cholesterolu. Zjadając około 30 gramów, czyli garść orzechów dziennie, na pewno nie przytyjemy, za to dostarczymy swojemu organizmowi wiele dobrego. Zobaczcie jakie właściwości mają orzechy.
  • Olej kokosowy
    Czyżby dobra prasa dla oleju kokosowego właśnie się skończyła? W ostatnich latach był wychwalany przez dietetyków i w wielu domach niemal całkowicie wyparł masło, smalec czy inne tłuszcze nasycone. Tymczasem okazuje się, że wcale nie jest tak zdrowy.
  • Tłusty boczek
    Doby i zły cholesterol. Co wiesz na ten temat? Większość cholesterolu w naszych ciałach jest produkowana przez wątrobę zgodnie z zapotrzebowaniem organizmu, tylko niewielka część jest dostarczana z pożywieniem. Potocznie „cholesterolem” nazywa się jego formę transportową w krwi czyli lipoproteiny zawierające w składzie cholesterol. Wyróżnia dwie formy tych lipoprotein: tzw. „zły cholesterol” niskiej gęstości – LDL i „dobry” wysokiej gęstości – HDL.
  • Ocet jabłkowy
    Do długiej listy zalet octu jabłkowego uczeni dodali kolejne. Okazuje się, że regularne spożywanie tego cudownego produktu korzystnie wpływa na układ krwionośny.
  • Dieta, która obniża poziom cholesterolu
    Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do zawału serca i udaru mózgu, które są jednymi z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci. Warto temu zapobiegać, stosując odpowiednią dietę.
  • Cholesterol
    Kiedy jest go za dużo, zaczyna być niebezpiecznie, bo pojawia się zagrożenie zawałem i udarem. Warto więc wiedzieć, co robić, by mieć jego prawidłowy poziom we krwi. O cholesterolu rozmawiamy z dietetyczką Agatą Ziemnicką-Łaską.
  • Herbata Earl Grey
    Mamy świetną wiadomość dla amatorów herbaty Earl Grey. Okazuje się, już jedna filiżanka dziennie działa skutecznie jak leki – wzmacnia serce i obniża poziom cholesterolu.
  • Cholesterol
    Coraz więcej osób uskarża się na zbyt wysoki poziom cholesterolu. Problemy te najczęściej są spowodowane niezdrowym odżywianiem. Częste spożywanie wysoko przetworzonych produktów z pewnością nie służy naszemu zdrowiu. Dlatego też, aby zachować właściwy poziom cholesterolu we krwi, warto zmienić przyzwyczajenia żywieniowe i wyeliminować z nich żywność o dużej zawartości cholesterolu pokarmowego.
  • Cholesterol
    Coraz więcej osób uskarża się na zbyt wysoki poziom cholesterolu. Problemy te najczęściej są spowodowane niezdrowym odżywianiem. Częste spożywanie wysoko przetworzonych produktów z pewnością nie służy naszemu zdrowiu. Dlatego też, aby zachować właściwy poziom cholesterolu we krwi, warto zmienić przyzwyczajenia żywieniowe i wyeliminować z nich żywność o dużej zawartości cholesterolu pokarmowego.