• Pączki
    Zwyczaj jedzenia pączków w tłusty czwartek w Polsce sięga XVII wieku. W normalny dzień przeciętna piekarnia sprzedaje około 500 pączków, a w tłusty czwartek - nawet 30 tysięcy. Według tradycji, jeśli nie zjemy tego dnia choć jednego pączka, to nie będzie nam się wiodło do końca roku.
  • Dieta, która obniża poziom cholesterolu
    Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do zawału serca i udaru mózgu, które są jednymi z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci. Warto temu zapobiegać, stosując odpowiednią dietę.
  • Olej rzepakowy
    Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że olej rzepakowy jest szkodliwy dla mózgu. Czy to prawda?
  • Smażona ryba
    Tradycyjne świąteczne potrawy zawierają sporo tłuszczów, jednak nie oznacza to, że chcąc się prawidłowo odżywiać powinniśmy z nich całkowicie zrezygnować. Mądrze dobrane i stosowane w odpowiednich proporcjach, mogą przysłużyć się zdrowiu i dodatkowo wzbogacić smak dań.
  • Awokado
    Awokado posiada wiele właściwości zdrowotnych. Znajdujący się w tym owocu kwas oleinowy obniża poziom cholesterolu, natomiast potas, witaminy C,E,A,K oraz z grupy B mają dobroczynny wpływ np. na układ nerwowy. W swojej diecie awokado powinny uwzględnić osoby, które mają problemy ze wzrokiem. Jest ono bowiem bogactwem luteiny i zeaksantyny. Z ich ilością nie należy jednak przesadzać, bo są kaloryczne. W średniej wielkości owocu znajduje się 230 kcal oraz aż 40 g tłuszczu.
  • Kobieta je jogurt
    Wiele osób, chcąc prowadzić zdrowy tryb życia, eliminuje z diety tłuszcze. - Zdrowa dieta polega na tym, żeby w rozsądny, zrównoważony sposób jeść różne grupy tłuszczowe - zaznaczyła w "Dzień Dobry TVN" Marta Mieloszyk-Pawelec, ekspertka mikroodżywiania. Jakie tłuszcze dobrze wpływają na włosy i paznokcie?
  • Masło
    Blisko 80 proc. Polaków chce ograniczenia tłuszczów trans (TFA) w żywności, tyle samo osób chciałoby wiedzieć ile izomerów trans zawierają poszczególne artykuły spożywcze*. Odpowiednie regulacje prawne oraz edukacja nt. TFA pozwoliłyby zmniejszyć ich ilość w diecie Polaków i wybierać zdrowszą żywność.
  • Kobieta potrzymuje biust
    Niechciany tłuszczyk może okazać się sprzymierzeńcem w marzeniach o idealnym biuście. Coraz popularniejsze stają się zabiegi powiększania i modelowania piersi własnym tłuszczem pobranym z miejsc, gdzie ma się go w nadmiarze. Jak to wygląda?
  • Masło
    W ostatnich latach w wielu produktach spożywczych spadła zawartość niekorzystnych dla zdrowia tłuszczów trans, ale nadal są takie wyroby, w których jest ich zdecydowanie za dużo - podkreślili w Warszawie eksperci Instytutu Żywności i Żywienia.
  • Orzechy
    Większość z nas orzechy traktuje jako słoną przekąskę, zajadaną przed telewizorem. Tłumaczymy ich brak w diecie… kalorycznością. Często zapominamy, że orzechy są tak kaloryczne, gdyż są tłuste. I jest to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom złego cholesterolu. Zjadając około 30 gramów, czyli garść orzechów dziennie, na pewno nie przytyjemy, za to dostarczymy swojemu organizmowi wiele dobrego. Zobaczcie jakie właściwości mają orzechy.