• cholesterol
    Od 125 do 150 tys. osób w Polsce choruje na hipercholesterolemię rodzinną. Zaledwie 3 tys. ma tę chorobę zdiagnozowaną i są leczone.
  • Mężczyzna trzyma witaminę D
    Witamina D dobrze rozpuszcza się w tłuszczach, a w nadmiarze odkłada się w wątrobie. Znajdziemy ją między innymi w tłustych rybach oraz jajkach. Czy samą dietą jesteśmy w stanie pokryć zapotrzebowanie na witaminę D? Co może powodować jej niedobór?
  • Lekarz
    Najgorzej leczoną chorobą w Polsce jest hipercholesterolemia, choć cierpi na nią aż 61 proc. Polaków – mówili w czwartek specjaliści podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Podstawowej Opieki Zdrowotnej i Profilaktyki w Warszawie.
  • Orzechy włoskie
    Uważane są za jedną z najzdrowszych przekąsek, o ile zachowamy umiar w ich spożywaniu. Jak wynika z najnowszych badań, wzmacniają serce i zmniejszają ryzyko przedwczesnej śmierci. Orzechy oraz pestki dyni i słonecznika.
  • Pascha - ciasto serowe - nie tylko na Wielkanoc
    Wielkanocna pascha - tradycyjnie pyszna, ale zdrowsza i mniej kaloryczna? Oto idealny przepis dla tych, którzy muszą zachować ostrożność w spożywaniu cukru, a także dla wszystkich, którzy chcą dbać o linię oraz dla osób na diecie bezglutenowej. Niskokaloryczna pascha wielkanocna z obniżoną zawartością tłuszczu.
  • Kwasy omega-3
    Jakie tłuszcze są dla nas zdrowe? Jaka jest różnica między kwasem omega-3 a kwasem omega-6?
  • Pączki
    Zwyczaj jedzenia pączków w tłusty czwartek w Polsce sięga XVII wieku. W normalny dzień przeciętna piekarnia sprzedaje około 500 pączków, a w tłusty czwartek - nawet 30 tysięcy. Według tradycji, jeśli nie zjemy tego dnia choć jednego pączka, to nie będzie nam się wiodło do końca roku.
  • Dieta, która obniża poziom cholesterolu
    Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do zawału serca i udaru mózgu, które są jednymi z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci. Warto temu zapobiegać, stosując odpowiednią dietę.
  • Olej rzepakowy
    Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że olej rzepakowy jest szkodliwy dla mózgu. Czy to prawda?
  • Smażona ryba
    Tradycyjne świąteczne potrawy zawierają sporo tłuszczów, jednak nie oznacza to, że chcąc się prawidłowo odżywiać powinniśmy z nich całkowicie zrezygnować. Mądrze dobrane i stosowane w odpowiednich proporcjach, mogą przysłużyć się zdrowiu i dodatkowo wzbogacić smak dań.