Jak Polacy ratują się przed kryzysem? Oto sposoby kierowców
Kryzys przykręca śrubę. Łapiemy się za kieszeń i coraz skrupulatniej liczymy pieniądze. Jak uciec od ciężkich czasów? Oto sposoby polskich kierowców… Na polskim rynku najbardziej zyskują marki mające dobrą ofertę dla Kowalskiego ze szczuplejszym portfelem. Chevrolet przez 11 miesięcy sprzedał o ponad 20 proc. więcej aut. Należąca do Renault Dacia poprawiła wynik o 18,3 proc. "Klienci wybierają nasze auta ze względu na dobry stosunek ceny do jakości" - mówi Wojciech Osoś z Chevrolet Poland. Jeszcze w 2005 r. marka należąca do koncernu GM sprzedała u nas nieco ponad tysiąc aut. W tym roku ponad 7 tys. i zdobędzie niemal 3 proc. rynku. Dacia w ciągu trzech lat podwoiła sprzedaż z 2,5 do niemal 5 tys. aut. Volvo zanotowało wzrost zbliżony do 6 proc. i wszystko wskazuje na to, że zostanie liderem segmentu premium. Także Hyundai i Suzuki szybko zyskują nowych klientów, podczas gdy marki okupujące dotychczas pierwsze miejsca w rankingach sprzedaży staczają się w dół. Spośród dwudziestu najpopularniejszych marek do końca listopada aż 12 zanotowało spadki sprzedaży. Pierwsza trójka, Skoda, Ford i Opel, traci równo - 6,1 - 6,2 proc. Rekordzistka - Honda, straciła w porównaniu z 2010 r. jedną trzecią klientów, Fiat - jedną czwartą, a Toyota 20 proc.