usterki Używana Skoda Kodiaq: więcej samochodu nie potrzebujesz! Zalety, wady, opinie, usterki Skoda długo nie miała w ofercie dużego SUV-a, ale gdy już się za ten projekt zabrała, to efekt okazał się co najmniej dobry. Bo Kodiaq to kawał auta z wielkim bagażnikiem i obszerną kabiną, poza tym nawet po kilku latach można liczyć na raczej spokojną eksploatację. Nie żeby nic się nie psuło, ale ogólny obraz na tle konkurencji jest raczej pozytywny. A jaki silnik wybrać? Na co zwrócić uwagę przed zakupem? Sprawdzamy. Używana Toyota Yaris III: opinie, zalety, wady i typowe usterki. Jaki silnik wybrać? Dziś już jesteśmy w miarę oswojeni z tym, że Toyota Yaris ma jakiś styl, a nie jest tylko pozbawionym emocji wózkiem na zakupy, którego główną zaletą jest to, że się nie psuje. Ale w 2011 r., gdy na rynki europejskie wchodziła trzecia generacja małej Toyoty, wcale nie było to takie oczywiste – wygląd pokazanego wówczas modelu wywołał więc na pewno miłe zaskoczenie. Nadal nie była to uczta dla zmysłów, ale też widać było, że japońska marka chce być bardziej "jakaś". A jak przy tym wszystkim wypadają jakość i bezawaryjność? Nadal jest tak dobrze, jak wszyscy sądzą? Sprawdzamy… Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4: oto największe zalety i wady czeskiego SUV-a. Będziesz zdziwiony... Skoda Kodiaq ma za sobą już mniej więcej trzy czwarte testu, nadeszła więc dobra pora na małe podsumowania. Sprawdzamy, co czeskim inżynierom się udało, a co powinni byli wziąć pod uwagę podczas projektowania nowej odsłony swojego największego SUV-a. Bo kilka tych słabych punktów się w nim jednak znajdzie, ale – i tu dobra wiadomość dla wszystkich miłośników Skody – nie są to kwestie rozkładające na łopatki. Ale pewna sprawa nieco irytuje… Reklama Używana Kia Sportage III kusi nie tylko ceną. Co się psuje, czy warto ją kupić? Gdy w 2010 r. Kia prezentowała światu trzecie wcielenie Sportage'a, to wielu klientów wiedziało już, że kupuje produkt marki, która zrobiła ogromne postępy. To nie była już firma na dorobku, to nie były niesprawdzone rozwiązania testowane na klientach ani design rodem z poprzedniej epoki. A wręcz przeciwnie: Sportage III dobrze wygląda nawet dziś, wciąż ma na tle ówczesnych rywali dużo zalet i nawet w 13 lat po debiucie wciąż budzi pożądanie na rynku wtórnym. Sprawdzimy, czy słusznie… Używana Kia Cee'd II (JD): Czy warto ją kupić? Oto usterki, opinie, eksploatacja Od debiutu drugiej generacji koreańskiego kompaktu minęło już ponad 10 lat, więc mamy do czynienia z modelem już całkiem nieźle zadomowionym na rynku wtórnym. Wybór egzemplarzy okazuje się duży, opinie użytkowników przeważnie są pochlebne, a ceny na tle rywali – akceptowalne. Ale czy Cee'd II ma jakieś słabe punkty? Ma, ale jest ich nieprzesadnie dużo, poza tym w większości przypadków trudno mówić o jakichś poważnych wtopach. A jaki silnik wybrać? Reklama Używany Seat Leon III kusi nie tylko ceną. Co psuje się w bliźniaku Golfa? Seat Leon III to jedna z bardziej interesujących propozycji wśród względnie młodych aut kompaktowych. Bo ma sporo wspólnego z Golfem, ale nim nie jest. Bo ma nieco "młodzieżowy" charakter, ale okazuje się przy tym autem znacznie lepiej wyważonym niż bezsensownie twardy poprzednik. Bo się nie psuje? No, to właśnie chcemy wiedzieć. Na przykładzie kilkuletniego egzemplarza z przebiegiem nieco ponad 170 tys. km sprawdzamy więc, jak hiszpańsko-niemiecka mieszanka genów znosi próbę czasu… Co sprawdzić w aucie, by uniknąć kłopotów na wakacjach Oto zestaw prostych wskazówek, które pozwolą zminimalizować ryzyko awarii samochodu podczas wakacyjnej podróży. Zrób to koniecznie przed wyjazdem i ciesz się odpoczynkiem Awaria skrzyni biegów murowana! Prawie wszyscy kierowcy popełniają te same błędy. Ty też? Samochody psują się nie tylko same z siebie. Często jest tak, że to właśnie użytkownik – poprzez swoje niewłaściwe zachowanie i dziwne przyzwyczajenia – wydatnie się do pojawienia danej usterki przyczynia. Oto lista rzeczy, których nie należy robić, jeśli na sercu leży nam dobro układu przeniesienia napędu… Masz BMW z TAKIM silnikiem? Musisz mieć się na baczności Pożary BMW? Nic nowego. Wszyscy (albo prawie wszyscy) już o nich wiedzą, poza tym wydaje się, że ostatnio, wraz z wprowadzeniem tych już naprawdę poprawionych części, palący problem faktycznie został zażegnany. No, lepiej późno niż wcale. Kłopoty z łańcuchowym napędem rozrządu? Wiele aut jest już po naprawach, właściciele są świadomi, że coś może się dziać i zazwyczaj mają się na baczności. Ale od niedawna w przypadku diesli 2.0 i 3.0 głośno robi o kolejnym problemie – gdy sytuację zaniedbamy, grozi nam rachunek opiewający nawet na kilkanaście tysięcy złotych… Czy warto kupić Mazdę z TAKIM przebiegiem? Sprawdzamy SUV-a z ogłoszenia Pani Julia szuka używanego auta za ok. 60 tys. zł, bo akurat sprzedała swojego Chevroleta Aveo. Wytyczne są proste: nowy zakup ma być czymś, co pomieści jej psa i dwa koty, musi też mieć napęd na obie osie i przyzwoity prześwit. No i najlepiej, żeby się zanadto nie psuł. Również myślicie o jakimś japońskim SUV-ie? Właśnie. To może 9-letnia Mazda CX-5 z niewysokim przebiegiem? W komisie sprawdzimy, czy dany egzemplarz będzie wart zakupu… Reklama Używana Dacia Duster II zaskoczy nie tylko ceną. Co psuje się w tym SUV-ie? Dacia Duster II długo była w Polscenumerem jeden jeśli chodzi o klientów indywidualnych. Kupujący mieli kilka powodów do tego, by walić do salonów Dacii drzwiami i oknami: atrakcyjne ceny, mało skomplikowana budowa oraz przyjazne koszty utrzymania. No i brak większości wad poprzednika. Dla niektórych równie ważne było też to, że Dacia zostawiła w ofercie napęd 4x4. Ale czy po czasie wszystko w modelu Duster II też wygląda tak pięknie? Sprawdzimy na przykładzie 5-letniego egzemplarza! Skoda Fabia, Toyota Yaris czy Renault Clio? Oto 6 najlepszych aut do 30 tys. zł Toyota Yaris czy Skoda Fabia? A może ładne Renault Clio? Jakiś czas temu temu kwota rzędu 25-30 tys. zł wystarczała na względnie młode auto kompaktowe. Dziś mając taką kasę w kieszeni też kupimy auto w wieku mniej więcej 5-10 lat. Drobna różnica: teraz przeważnie będzie to już tylko segment B. Ale czy to naprawdę zła wiadomość? Absolutnie nie, o czym zresztą dobitnie przekonuje naszych sześciu bohaterów z rynku wtórnego… Toyota Avensis czy Ford Mondeo? Oto 7 najlepszych aut do 30 tys. zł, ale nie z Niemiec Toyota Avensis III czy Ford Mondeo Mk IV? A może Alfa Romeo 159, która wciąż kusi ponadczasowym wyglądem? Jest też m.in. Peugeot 508, który odznacza się dobrą relacją ceny do wieku… No bo na niemieckich autach świat się nie kończy: oto siedem propozycji dla osób, które szukają używanego modelu klasy średniej do 30 tys. zł, a niekoniecznie kochają motoryzację naszych zachodnich sąsiadów. Auta japońskie czy francuskie też mają dużo zalet. A czasem nawet więcej. Który model i silnik wybrać? Oto 5 najlepszych silników benzynowych z turbo. Co kupić? Czego unikać? Dzisiejsze silniki benzynowe z turbo są często już mocno skomplikowane konstrukcyjnie, ale przecież nie zawsze tak było. Początek ery downsizingu dał nam bowiem kilka takich jednostek czterocylindrowych, które nie dość, że miały względnie prostą budowę, to na dodatek nawet teraz, po sporych przebiegach, wciąż potrafią spisywać się znakomicie. Niektóre nawet lubią LPG i można je "zagazować". Oto nasze zestawienie pięciu ciekawych małych silników z doładowaniem… Silnik Diesla ma jeszcze sens? Te argumenty zaskoczą przeciwników Czy silnik Diesla wciąż ma sens? W teorii - tak. Bo dopóki jednostki spalinowe nie zostaną uśmiercone przez przepisy, to nie ma zbyt wielu obiektywnych przesłanek za tym, by nowoczesne konstrukcje wysokoprężne skreślać już teraz. Argument o wysokim stopniu skomplikowania dotyczy przecież teraz też i wielu silników (turbo)benzynowych, no a poza tym świeże i sprawnie technicznie auto z dieslem relatywnie mało pali, ma duży zasięg i w wielu konkretnych sytuacjach jest po prostu niezastąpione. Koniec, kropka. Tyle że dziś doszła nam nowa zmienna – drogie paliwo. Lexus i Kia dały popis! Te auta psują się najrzadziej Niezawodność samochodów wzrasta mimo ciągłych problemów z technologią – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę J.D. Power i obejmującego 3-letnie użytkowanie aut ze wszystkich segmentów rynkowych. Modele marek Lexus i Kia poradziły sobie w nim najlepiej, a które podzespoły generują najwięcej problemów? Badanie techniczne po nowemu jeszcze ostrzejsze. Negatywny wynik częściej niż do tej pory Badanie techniczne w myśl nowych przepisów zmienia się jak w kalejdoskopie. Ministerstwo w ramach obostrzeń właśnie zwiększyło liczbę zdjęć, które będą dowodem obecności na obowiązkowym przeglądzie. Kierowców obok dotkliwych kar ma też zdyscyplinować zmiana nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów. "Diagności będą bardziej zero-jedynkowi i badania częściej niż do tej pory będą się kończyły wynikiem negatywnym" – powiedział dziennik.pl Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Badanie techniczne po nowemu i kary. Negatywny wynik zdziwi wielu kierowców Badanie techniczne w myśl nowych przepisów to dwa zdjęcia jako dowód - jedno samochodu z tablicą rejestracyjną, drugie z licznikiem przebiegu. Wejdą też dotkliwe kary dla kierowców i diagnostów. Będzie trudniej o pieczątkę. "Wprowadzenie tej ustawy w życie sprawi, że drastycznie wzrośnie liczba badań z wynikiem negatywnym. Wielu się zdziwi" – powiedział dziennik.pl Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. Samochody po powodzi, uwaga na nową plagę. "Ludzie chcą jak najszybciej pozbyć się tych aut" Uwaga na podtopione samochody. Eksperci alarmują, że po ostatnich powodziach ogłoszeniach i komisach pojawia się coraz więcej takich aut. "W najbliższym okresie będzie dużo prób przemycenia zalanych samochodów na rynek" – powiedziała dziennik.pl Karolina Topolova, szefowa sieci AAA Auto. Zobacz, jak rozpoznać "topielca" na czterech kołach... Odbierasz własne M - jak to zrobić dobrze i nie stracić? PRAKTYCZNY PRZEWODNIK "Państwa mieszkanie jest gotowe, umówmy się na odbiór" – na te słowa każdy czeka niecierpliwie. Przed odebraniem kluczy warto jednak wszystko dokładnie, spokojnie sprawdzić. To pozwoli uniknąć wielu kłopotów. następna Newsletter Drukuj Skopiuj link Zgłoś błąd na stronie Przejdź do strony głównej